Direktlänk till inlägg 2 december 2016

Grit Strength & BodyCombat

Av Rickard Åkerlund - 2 december 2016 15:31

Vikten av varierad träning har slagit mig mer och mer med erfarenheten. Finns det dessutom något mer roligt och utmanande än att testa nya sorters träning? Häromdagen körde jag Grit Strenght för första gången. Extremt lätta vikter, kändes som det skulle gå rätt lugnt till eftersom jag är van Crossfit. Men icke. Det var rent av brutalt. SJUKT ROLIGT!

Provade också BodyCombat som innebär att man använder slag och sparkar från diverse kampsporter. Man slår och sparkar i luften alltså, till musik, i takt. Slagen och sparkarna var inga större problem då jag har erfarnhet av kampsport, men till musik? I takt? Min taktkänsla existerar inte så jag hängde inte med superbra kan vi väl summera med    

Ikväll blir det Tabata. Ska tydligen till viss del påminna om Crossfit som är höginstesiv intervallträning. Men vi får se. Är sjukt taggad! 

 
 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

5 december 2016 17:56

Håller med där! När man varierar träning tröttnar man dessutom aldrig :D

http://nicolesvensson.se

Rickard Åkerlund

6 december 2016 09:24

Så är det! Alltid nya grejer att testa :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rickard Åkerlund - 2 december 2016 12:52

Vad är egentligen Fitness? Är det ett abstrakt begrepp eller finns det ett svar på frågan? Har faktiskt haft riktigt svårt att hitta relvent defitnition om det. Vad är fitness för dig? För mig så är Fitness ett ganska enkelt begrepp. Det handlar om a...

Av Rickard Åkerlund - 29 november 2016 14:10

Hej och varmt välkomna till min blogg om träning och kost. Här kommer det pratas om träning och god mat. Finns det egentligen bättre än den kombinationen? Inledningsvis tänkte jag ta upp min syn kring just kost och träning och vad det innebär för mig...

OM MIG

 
Välkommen till min blogg!

Rickard heter jag. 25 år gammal. Arbetar inom psykiatrin och på fritiden tränar jag så mycket jag hinner med. Allt från Löpning och Crossfit till Gym och Yoga. Satsar mycket på varierad träning vilket hjälper mig mycket i vardagen. 

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards